سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکان های گردشگری ایران

نظر

کردان، روستایی ییلاقی در نزدیکی کرج و از توابع شهر کوهسار می باشد که با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود همواره یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای جذب گردشگران و یکی از بهترین انتخاب‌های سفر است. در کردان نه خبری از دود هست، نه ترافیک و نه ساختمان‌های بلند و پر سروصدا و نه هیچ چیز دیگری که خاطرتان را بیازارد.

موقعیت مکانی روستای کردان

یکی از علل سر‌سبزی منطقه ی کردان، رودخانه ی کردان است که از ارتفاعات قله کهار در رشته کوه البرز سرچشمه می‎گیرد و زمین های این منطقه را سیراب می‎کند. رودخانه کردان از شهرستان ساوجبلاغ و نظر آباد عبور کرده و در نزدیکی روستای نجم آباد، به رودخانه شور می‎ریزد. در فاصله ی 2 کیلومتری از روستای کردان، پلی قدیمی با نام بانو صحرا کردان وجود دارد که قدمت آن به عصر صفوی باز می گردد، و اسم این روستا هم از همین پل گرفته شده است. امروزه از این پل تاریخی تنها 2 پایه باقی مانده است.

تفریح در کردان

 

کردان دارای یک سایت پروازی است که در سال 96 افتتاح شد. دوست داران هیجان می‎توانند با هلیکوپتر بر فراز منطقه کردان پرواز کرده و زیبایی های آن را از زاویه دیگری ببینید. از جاذبه های دیگر کردان، کوه های اطراف این منطقه است که برای علاقه‎مندان به کوهنوردی و سنگ نوردی بسیار مناسب است. کوه های کردان، به طالقان و غرب شمال کرج متصل هستند. از مجموعه‎های تفریحی و اقامتی در منطقه کردان، میتوان مجموعه ایثار را نام برد که در 5 کیلومتری کردان قرار گرفته است. مجموعه ایثار دارای امکانات اقامتی نظیر انواع ویلا و سوئیت با ظرفیت کلی 400 نفر و امکانات تفریحی و ورزشی مانند مرکز حیات وحش، پارک بازی کودکان، دوچرخه سواری، قایق سواری، کالسکه سواری، آلاچیق و… است.

 

کوهنوردی در کردان

کوه های کردان، کوهنوردان زیادی را به خود جذب میکنند

جاذبه های تاریخی کردان

 

از جاذبه های تاریخی روستای کردان برج آرامگاهی امامزاده حسین کردان است. این بنای تاریخی متعلق به دوران سلجوقیان است و بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. می گویند این بنا، پیکر امامزاده حسین، از نوادگان امام سجاد (ع) را در خود جای داده است. وجود درختان توت و چنار کهنسال در محوطه این جاذبه تاریخی و جوی آب کوچکی که از حیاط آن می‎گذرد، روح معنوی خاصی به آن بخشیده است. از دیگر جاهای دیدنی روستای کردان، پل بانو صحرا کردان که در 2 کیلومتری این روستا قرار گرفته است. این پل تاریخی از جنس سنگ و آجر، متعلق به عصر صفویه است و امروزه از آن تنها دو پایه و یک طاق باقی مانده است.

 

شهر ورزشی

این شهر ورزشی یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در کردان است؛ از آنجا که طی چند سال اخیر خیلی از بازدیدکنندگان با مشکل کمبود محل اسکان رو به رو می‌شدند و خیلی از ویلاهای کردان جز اموال خصوصی است و افراد مسافر اجازه ورود و یا اجاره آن‌ها را ندارند، این شهر ورزشی علاوه بر سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد، محل خوب و مناسبی برای کمپ کردن و اجاره محل استراحت است.

 البته همانطور که گفتیم، این شهر ورزشی سرویس‌های خاصی را نیز برای ارائه دارد. به عنوان مثال یکی از جذاب‌ترین این سرویس‌ها کوهنوردی است که در ارتفاعات کردان می‌توان با وسایل مخصوص به صخره‌نوردی و کوه‌نوردی بپردازید که شاید یکی از بهترین تفریح‌های این روستا باشد. هم‌چنین برای افرادی که دوست دارند پاراگلایدینگ را تجربه کنند، در این شهر ورزشی می‌توانند آموزش‌های لازم برای چتربازی و پاراگلایینگ را فرابگیرند.

به جز این موارد استخر، زمین فوتبال، زمین والیبال و کلی موارد دیگه‌ای در این دهکده‌های ورزشی وجود دارند که می‌توانید به جز اسکان ساعت‌های زیادی را به تفریح بپردازید. پس سعی کنید که حتما به این شهر ورزشی سر بزنید که کلی اتفاقات هیجان‌انگیز می‌تواند در سفرتان به کردان در این شهر ورزشی بیفتد.

جنگل کردان

بهترین زمان سفر به کردان

روستای کردان در همه روزهای سال مقصدی عالی برای سفر محسوب می‌شود و در بسیاری از ماه‌های سال کردان پذیرای گردشگران بسیاری است، ولی عمده حضور آن‌ها در نوروز و فصل تابستان است.

آیا کردان دارای اقامتگاه است؟

از زمانی که منطقه کردان به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده است، تعداد ویلاها و اقامتگاه‌ها در کردان نیز افزایش پیدا کرده‌اند. به‌ عبارت دیگر، در صورتی‌که تمایل دارید به کردان سفر کنید، به‌راحتی می‌توانید برای چند روز ویلا، آپارتمان و سوئیت اجاره کنید.