سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکان های گردشگری ایران

نظر

 

سفر به شهر چالوس از جاده چالوس دلچسب و خاطره‌انگیز است. در ادامه این مطلب قصد داریم که در مورد جاذبه‌های چالوس که از اصلی ترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود با هم صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید!

 

کاخ چایخوران چالوس

 

کاخ چایخوران چالوس

 

کاخ چایخوران چالوس یک اثر تاریخی در میان جاهای دیدنی چالوس است که استراحتگاه موقت و کوتاهمدت مربوط به دوره پهلوی اول بوده است و حدود هفتاد سال قبل ساخته شده است و حدود 4000 متر مربع وسعت دارد این کاخ در جنوب میدان معلم واقع شده و به سبک معماری اروپایی ساخته شده است.

غار یخ‌ مراد، هنرنمایی یخ‌ ها در طبیعت

حوالی چالوس در روستای آزادبر غار یخ‌مراد ،غاری باستانی، از روزگاران کهن به جای مانده است. علاوه‌بر جلوه‌های زیبای یخ‌های غار و جاذبه‌های طبیعی، این منطقه ارزش باستانی پنجاه میلیون ساله دارد! این جاذبه گردشگری چالوس با قدمت تاریخی که دارد، ریش سفید محسوب می‌شود.  پژوهش‌های تاریخی و جغرافیایی نشان‌دهنده این است که این غار متعلق به دوره سوم زمین شناسی است و از زیر دریا بیرون آمده. غار یخ‌مراد جاذبه‌ای شگفت‌انگیز برای طبیعت‌گردان، باستان شناسان و غارنوردان است.

 

غار یخ‌ مراد، هنرنمایی یخ‌ ها در طبیعت

پل زغال

لذت بردن از مسیر کاری است که خیلیاز مسافرها آن را به فراموشی سپرده‌اند و فقط به دنبال رسیدن به مقصد هستند. احتمالاً شما هم حداقل یک بار در سال به یکی از شهرهای شمالی کشورمان سفر می‌کنید؛ جاهای سرسبز با آب و هوای خنک. اگر از جاده چالوس برای رفت و آمدتان استفاده می‌کنید، بهتر است که از دیدنی های این مسیر هم بازدید کنید. پل زغال جاده چالوس یکی از جاذبه های این مسیر است که از سال 1317 تا کنون سرپا ایستاده است.

 

آبشار سواسره

جاهای دیدنی چالوس ، جاذبه های طبیعی گردشگری فراوان

آبشار سواسره مشرف به ناحیه‌ای از توابع بلده قرار دارد و حدود 100 متر ارتفاع دارد. این آبشار دارای آبی فراوان با پخشابی منحصربه‌فرد است. فضای این منطقه کوهستانی-بیشه‌ای است و چشم‌اندازهایی بکر و شگفت‌انگیزی دارد.

آبشار هریجان

آبشار هریجان مشرف به روستایی به همین نام در نزدیکی گردنه هزارچم در جاده تهران-چالوس قرار دارد. این آبشار بیش از 9 متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین آبشارهای رشته‌کوه البرز است.

جاهای دیدنی چالوس ، جاذبه های طبیعی گردشگری فراوان

آبشار هریجان با آب فراوان، فضای مرتفع و بیشه‌ای و چشم‌انداز کوهستانی، دره‌ای و جنگلی از فراز کوهی سنگی با پخشابی ویژه سرازیر و در پایین‌دست به آبشارهای متعددی تبدیل می‌شود.

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال در میان جنگل انبوه فین چالوس قرار گرفته است. این تالاب یک هکتار وسعت و حدود 4 تا 5 متر عمق دارد. آب این مرداب از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود و شیرین است. غیر از درختان جنگلی که دورتادور آن را فراگرفته‌اند، پیرامون و سطح مرداب نیز پر از نی و گیاهان مردابی است. این تالاب در ارتفاع 730 متری دریا قرار گرفته است و مامن پرندگان و آبشخور وحوش است.